TV-Commercials
Het onderscheidend vermogen van een TV-Commercial
De productie van een TV-commercial komt op veel vlakken niet overeen met de productie van elke andere vorm van videocontent. TV-commercials worden in onze branche gezien als de Champions League van het creëren van video’s. Maar hoe komt dit nou? Het maken van TV commercials is niet voor elk bedrijf weggelegd. Zendtijd op populaire tijden en zenders is erg kostbaar. Het zijn daarom over het algemeen alleen de grotere merken en bedrijven die zich het produceren en uitzenden van TV-commercials kunnen permitteren.
Alles op top-niveau
Vanzelfsprekend willen ook al deze bedrijven opvallen tussen het creatieve geweld tussen de programma’s door. Waar bij de producties van videocontent voor online purposes er over het algemeen gekeken wordt naar de beste prijs/kwaliteit verhouding, moet bij TV commercials alles op top niveau zijn. De beste camera’s, het beste licht, de beste modellen, de beste acteurs, de beste locaties, de beste regisseur en ga zo maar door. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Budgetten voor de productie van TV-commercials staan daarom zelden in verhouding tot de budgetten voor andere vormen van videocontent. Alles wordt uit de kast getrokken om het maximale uit de ingekochte zendtijd te halen. Logischerwijs benader je als video agency de productie van een TV-commercial dan ook heel anders dan elke andere vorm van content. Er is meer voorbereiding, meer investering, meer overleg, meer nabewerking, etc. Per seconde video, gaat er dus een heel veel tijd, kunde en budget zitten in de productie ervan om uiteindelijk tot het best mogelijke resultaat te komen. Een resultaat dat de doelgroep aanspreekt, opvallend is, orgineel is, relevant is en een krachtige boodschap uistraalt.
Ben jij opzoek naar een goede partij om een sterke TV-commercial te maken? Neem dan gerust contact met ons op. Vele tevreden partijen gingen je voor.
Laurens Peek – Founder @ Trenchcoat Film, Podcast Studio Rotterdam & De Amsterdamse Podcast Studio